
MAJO Team's wagen. Hier kun je evolutie volgen.
-----------------------------------------------------------
06.10.11
Nu is de wagen klaar voor vertrek !!
Morgen nog wat boodschappen bijhalen en
onze valiezen erin stoppen en ..
WE ARE READY TO GO !!!!



29.09.11
Hier viel het verdict : koppeling kapot,
er moet een nieuwe onder ;-(


28-9-11
de verstalers - jerry cans en dakkoffer staan er op.


De frigobox heeft nu ook zijn plaatsje en de 12v-220v omvormer
is nu ook operationeel

enkele houders om onze papieren overzichtelijk te houden
aan de wand.

enkele stroomvoorzieningen geplaatst

Onze bagageruimte begint vorm te krijgen.

21.09.11
Het bagagerek
Ondanks alle pogingen moeten we toch beslissen om een bagagerek
te plaatsen op onze jeep.
Rudi heeft ons hierbij geholpen.




01.07.11
Belgisch Record : 50 uur Toogzitten
Vrijdag 1 Juli begon de Leiding van de Chiro te Ver-assebroek (Brugge)
aan hun recordpoging 50 uur toogzitten.
Zondagmiddag om 11uur hebben ze het record gehaald.
De integrale opbrengst schenken ze aan ons project


26.06.11
8u45 : aan de inschrijving van het 12de nationaal 4 X 4 evenement op de terreinen van de Steenbakkerij Egem (Wienerberger) aan de Brugsesteenweg in Pittem-Egem

Enkel sfeerbeelden van het parcours




Een steile afdaling


Hier nog een filmpje : (klik op de link)
http://youtu.be/wqlBRmQVEZg
12.06.11
Ondertussen zijn er al wat bij gekomen.

----------------------------------------------------------
15.02.11
Onze eerste publiciteit staat op de wagen

-------------------------------------------------------------------
17.01.11
Onze belettering staat er op !!


13.11.10 »
Hier is onze trots, nu kan het werk beginnen.
Volgende week naar de keuring en nummerplaten aanvragen.

Eerste generatie Discovery
De Discovery was in eerste instantie beschikbaar als driedeurs uitvoering, dit om te voorkomen dat de Discovery een concurrent zou worden van de Range Rover. De vijfdeurs uitvoering verscheen echter een jaar later. Beide uitvoeringen beschikten over vijf stoelen en hadden de mogelijkheid om een derde rij stoelen te laten plaatsen in de kofferruimte. Het interieur van de Discovery werd niet ontworpen door Land Rover zelf maar werd uitbesteed aan de Conran Design Group uit london, iets wat destijds zelden gebeurde. Het interieur moest in niets lijken op ontwerpen uit die tijd maar moest de auto de uitstraling geven van een 'lifestyle accessoire'. Het resultaat was revolutionair en zou in latere jaren van grote invloed blijken in de wereld van het autodesign. Een hoop onderdelen kwamen echter niet verder dan de conceptversie. Zoals onder andere een zonnebrilhouder in het midden van het stuur (er waren nog geen
airbags). Desondanks kreeg het interieur in 1989 een British Design Award.
Vóór 1994 was de Discovery beschikbaar met zowel een 2.5 liter Tdi motor als een 3.5L V8. In Europa was de V8 zeldzaam, de meerderheid van de kopers koos voor de dieselmotor vanwege zijn zuinigheid ten opzichte van de benzineversie. In Noord-Amerika was alleen de V8 te koop. Voor korte tijd was er een 2.0L benzineversie te koop die bekend stond als de 2.0 Mpi. Deze was bedoeld om verkoop in onder andere Groot-Brittannië en Italië te stimuleren vanwege belastingkortingen op auto's met een motor van 2.0L of minder onder de motorkap. Deze motor bleek echter niet effectief in de Discovery daar hij eigenlijk te licht was voor zo'n zware auto.
|